Op verzoek van Royal HaskoningDHV heb ik samen met business development managers van verschillende marktsegmenten lange-termijn marktplannen gemaakt. De plannen bestaan uit:

  • Samenstellen teams
  • Analyses (SWOT analyses intern en extern)
  • Bevindingen en conclusies
  • Ambitie, doelen en mogelijke strategische keuzes
  • Keuze voor te volgens strategie en detail acties per onderdeel
  • Interne communicatie van ambitie, doelen en acties
  • Invoeren maandelijkse overlegstructuren ter bevordering van de implementatie en betrokkenheid.

Voor sommige plannen zijn de strategieën ook al daadwerkelijk doorvertaald in sales & marketing tactieken en daadwerkelijke campagnes ter bevordering van lead-generatie of bijvoorbeeld het verhogen van de Royal HaskoningDHV naamsbekendheid in een markt.

Bijvoorbeeld: Om meer naamsbekendheid te creëren voor Royal HaskoningDHV in de UK Food & Beverage markt hebben we een Social Media campagne opgezet, inclusief:

  • Contentmanagement plan
  • 20+ LinkedIn en Twitter post and visuals
  • Food & Beverage website met landingspagina’s met cases, contactpersonen, downloads, etc.
  • Nieuwe brochure/story met het thema ‘High Performance Operations’
  • Deelnamen evenement FoodEx in de UK.

https://www.youtube.com/watch?v=s4wJ7Vkbk50