Op verzoek van Royal HaskoningDHV heb ik samen met business development managers van verschillende marktsegmenten lange-termijn marktplannen gemaakt. De plannen bestaan uit:
- Samenstellen teams
- Analyses (SWOT analyses intern en extern)
- Bevindingen en conclusies
- Ambitie, doelen en mogelijke strategische keuzes
- Keuze voor te volgens strategie en detail acties per onderdeel
- Interne communicatie van ambitie, doelen en acties
- Invoeren maandelijkse overlegstructuren ter bevordering van de implementatie en betrokkenheid.
Voor sommige plannen zijn de strategieën ook al daadwerkelijk doorvertaald in sales & marketing tactieken en daadwerkelijke campagnes ter bevordering van lead-generatie of bijvoorbeeld het verhogen van de Royal HaskoningDHV naamsbekendheid in een markt.
Bijvoorbeeld: Om meer naamsbekendheid te creëren voor Royal HaskoningDHV in de UK Food & Beverage markt hebben we een Social Media campagne opgezet, inclusief:
- Contentmanagement plan
- 20+ LinkedIn en Twitter post and visuals
- Food & Beverage website met landingspagina’s met cases, contactpersonen, downloads, etc.
- Nieuwe brochure/story met het thema ‘High Performance Operations’
- Deelnamen evenement FoodEx in de UK.
https://www.youtube.com/watch?v=s4wJ7Vkbk50